torsdag 22 maj 2014

Sommarens plågor är förhoppningsvis lösta

Nu sitter jag och kikar lite på kläder till K inför sommaren.
Jag kikar just nu efter nya uv-kläder då det är det bästa och smidigaste alternativet för honom.
Med tanke på hans hudsjukdom så är det jätte plågsamt att smörja honom med solkräm varje dag som vi har blivit rekomenderade att inte göra det om det inte är absolut nödvändigt.
Därför kör jag hårt med kläder och speciellt med uv-kläder.
Så i år ska jag försöka att passa på att skaffa ett par plagg. Det har trots allt kommit ett bra klädmärke vid namn Solamigos som tillverkar uv-kläder i form av tex klänningar, haremsbyxor munkjackoer mm...
Så jag tänkte passa på att köpa hem lite sånt. På så sätt kan han ju ha det till vardags utan att det ser kontigt ut. Sedan blir det så klart badkläder med. Fast då blir det nog bara en tröja som han kan ha med sina egna badshorts samt en dress i surfstil skulle jag tro...

Jag måste säga att jag tackar verkligen grundaren av klädmärket Solamigos för deras underbara kollektion som underlättar min och min sons vardag så oerhört mycket! Det är guld värt för oss att slippa alla dessa strder och tårar som ni besparar oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar