tisdag 15 februari 2011

När jag var och hämtade K på dagis nyss fick jag kritik för att han inte vill leka med de andra barnen.
Han har hittat en kille som han leker med och det är bara han som gäller. Detta anser dagis nu är ett problem.

Det lät på dem som att det var mitt fel då de tyckte att jag skulle prata med K och förklara att alla barn är lika mycket värda och att man kan leka med alla.
Men det säger jag hela tiden!!! Jag har alltid sagt till honom att det inte spelar någon roll om det är en flicka eller en pojke eller hur de ser ut.

Vad mer begär de att jag ska göra och säga???

Ett barn väljer ju sina vänner själv.

Visst jag är inte alltid förtjust i att han leker med denna pojken då han har lärt K en massa skit men jag kan ju inte hindra dem från att leka eftersom de går på dagis tillsammans...

Dagis pratade om en kille idag som gillar K men K ville inte leka med honom och det ansåg de var fel. Vad de inte vet är att de har haft en hel del dispyter tidigare på sin förra avdelning. Den andra killen har rivit och slagit på K. Men de anser att det var så länge sedan att det kan inte bero på det. Men i det fallet säger jag att hur kan de veta det?? Hur kan de veta vad han tänker och tycker. K har en sjukt bra minne och jag tror att man påverkas av saker som har hänt även om det var länge sedan...

Så just nu känns det lite deppigt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar