söndag 19 juni 2011

Bakken och Akvariet

Igår var vi så på bakken och på akvariet i Danmark.

Vi skulle åk kl. 9 men vi kom iväg först vid halv 10 pga några idioter som inte dök upp i tid. Enligt mig skulle vi ha åkt och låtit dem stå sitt kast. Är man inte i tid när man ska åka med en bussresa så får man skylla sig själv tycker jag...

Vid 12 var vi framme vid Akvariet. Där fanns en massa underbara fiskar. Där fanns allt från småfisk till hajar, en hummer, bläckfiskar och en sköldpadda som var flera hundra år gammal.
Jag hade dock ett stort problem i början då det var helt mörkt inne bland fiskarna. Men tack vare D så kunde även jag följa med in och titta. Men jag ska erkänna att jag höll på att snubbla över ganska många barnvagnar och personer, men det är ju bara så det är att vara jag...

På Akvariet fick K en gosedjurs haj och 3 leksaker i form av 1 bläckfisk, 1 rocka och 1 sjöstjärna. Alla sakerna såg han ju där så han kan ju relatera till hur de ser ut i verkligheten vilket jag tycker är jätte bra.

Efter det bar det av till Bakken.

Efter att ha stått i kö i en evighet för att köpa åkband och rabatthäfte så blev det en dag av en massa åkande och jag har hittat min favorit karusell utan tvekan! Den heter Tornado och fy f*n vad kul den är.
K däremot älskade en karusell som heter vattenkanonen. Han åkte den 3 gånger...

Tornado



Vattenkanonen



Sedan åkte jag något som jag inte kommer att göra om under några omständigheter. Det var det värsta som jag någonsin har åkt!!
Den hette ESxtreme...



När vi skulle dit åkte vi över bron och K älskade att titta ut på allt vatten.
På vägen hem däremot tog vi båten mellan Helsingör och Helsingborg så då fick K åka båt för första gången i sitt lilla liv..
Han fick handla lite godis i taxfree och valde en stor kinderägg-gubbe med 7 ägg i.

Över lag så var dagen helt underbar.
Vi var inte hemma förän närmare kl.23 igår...
Men det var det absolut värt!

Nej nu ska jag mysa med min underbara kille

Bilder från dagen kommer så fort jag har lagt in dem i datorn....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar