söndag 31 mars 2013

En sann ängel i mina ögon

Det händer att jag sitter och tänker tillbaka på hur saker och ting har varit.
Detta leder till att jag känner mig lyckligt lottad som har lyckats att få en så pass bra läkare till min underbara K efter allt som han har varit med om.

Efter att ha sprungit på akuten och vårdcentralen i över 4 månader samt besök på barnmottagningen så fick jag äntligen kontakt med denna underbara läkare och allt förändrades med en gång.

Plötsligt var det ingen som ansåg att jag var pjoskig eller att jag var nojig utan lyssnade på vad jag hade att säga. Någon som insåg att det är trots allt jag som känner mitt barn bäst.

Då rådde plötsligt ingen tvivel på att K behövde hjälp med sin andning. Vips hade han två läkemedel för att kunna leka som andra barn.

Under de åren som har följt sedan dess har dr. Per varit en klippa att vända sig till.
Han har alltid lyssnat och försökt att göra sitt bästa för att hjälpa.

När alla andra skyllde Ks nässelutslag på ämnen i tvålar/schampon och på att han skulle vara torr så lyssnade han på mig när jag förklarade att jag har provat ALLT. Jag provade apotekets dyra tvålar, Bodyshops tvål som endast är gjort på helt naturliga ämnen samt en massa andra och ingenting har fungerat.

Han sa det som jag var rädd för men det var skönt att få misstanken bekräftad. 
Han trodde att K kunde vara en av de som reagerar på vattnet. 

Efter att K fick antihistamin mot detta så var det som natt och dag...
I stället för att vara röd över hela ryggen och pannan samt ha en fruktansvärd klåda kunde han äntligen njuta av att mysa i mammas famn efter ett bad.

Första gången han kom upp ur badet efter att ha provat tabletterna tittar han på mig , ler och säger "det kliar inte mamma". Man kunde se hur det glittrade i ögonen på honom. Han var lycklig.

Så jag känner att jag måste sända ett stort tack till dr Per för allt han har gjort för oss och för alla andra barn!!

Han är verkligen guld värd.


Detta slipper han äntligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar