onsdag 16 maj 2012

Dagen avklarad...

Kaffet är på g i köket och jag försöker att koppla av efter dagens nationella prov i engelska.
Hörförståelse och läsförståelse stod på schemat för dagen.
Redan efter hörförståelsen var jag slut i huvudet och det värkte...
När jag ska ta mig genom något sådant måste jag använda mig av mina läsglasögon för att kunna läsa allt ordentligt. Problemet är bara att jag blir så trött i huvudet av dem då jag inte kan läsa lika fort med dem. Men samtidigt behöver jag dem för att se texten tydligare. Så det är lite som att välja mellan pest eller kolera...
Detta gör att jag anstränger ögonen enormt mycket och får efter ett tag huvudvärk. Detta får jag även med de vanliga glasögonen så det spelar ju ingen roll...

Efter lite kaffe och ett äpple var det dags för läsförståelsen och jag hade som sagt redan ont i huvudet... Men som tur är ställde alla upp och gjorde allt för att jag skulle kunna genomföra det. Så min lärare och jag satte oss på kuratorn kontor medan hon lekte prov-vakt i klassrummet...
Min lärare läste allt för mig. All text som fanns läste han för mig så att jag skulle kunna ta mig genom det. Detta resulterade i att jag var klar med provet redan efter 50 minuter. Det var endast 1/3 av den tid som jag behövde för att ta mig genom det på egen hand när vi övade på ett gammalt prov för ett tag sedan...
Ett stort plus var att jag fortfarande kände mig levande när jag var klar vilket jag verkligen inte gjorde sist.
Sist fick jag gå hem och lägga mig och vila i ett mörkt rum när jag var klar och nu kunde jag sitta och prata med sambon i köket-. Det säger allt tycker jag...

Sedan var det även ganska kul att rektorn bytte av kuratorn som prov-vakt efter ett tag och satt där när jag kom tillbaka.. Det var lite underhållande faktiskt... jag menar något ska väl även de göra eller... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar