onsdag 9 maj 2012

Nu sitter jag i skolan med en kopp kaffe innan jag börjar. Det ger mig en stund att sitta och fundera på saker.

Just nu rör tankarna sig mest runt nästa veckas läkarbesök med K. Det är åter dags att träffa en ny läkare och berätta historien om honom och hans andning, något som jag har gjort så många gånger förr...
Det var en enda lång rad motgångar när hans problem började. Det tog mig 4 månader att få någon att lyssna på vad jag sa och inte gå helt på hur han lät just då när läkaren träffade honom. Han fick en hel uppsjö av olika hostmediciner varav Ingen hjälpte ett enda dugg..
När han sedan väl får komma till barnmottagningen och får rätt behandling så träffar han en läkare som inte var mycket bättre. Han fick medicin och hon sa att om det var något eller jag ville att han skulle komma på kontroll fick jag höra av mig. Saken är den att barn med astma skall kallas på kontroll med ca 4-6 månaders mellanrum...

Och nu skall jag alltså börja om igen. Ni kan nog tänka er vad jag känner och tänker inför det. Men det handla om mitt barn och han är värd allt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar