lördag 1 juni 2013

Här om dagen sken äntligen solen och sommaren verkade vara på väg. Detta gjorde att jag fick möjligheten att prova solkrämen på K.
Detta slutade med att det som var så lovande blev en mardröm för honom, precis som alla andra krämer som vi här provat.
Så gott som hela ryggen var röd, varm och kliade en massa. Jag kände mig hemsk som utsatte honom för detta. Men jag var ju tvungen att göra det för att få  veta om han klarade den utan sin medicin. Det var väldigt tydligt att han inte gjorde det.
Men det hade tydligen gått betydligt bättre på förskolan senare på dagen när han hade tagit medicin innan.
Det gick även bättre nästa morgonen när jag gav honom medicin först. Visst han blev lite rödflammig på ryggen men det var ingenting jämfört med dagen innan. Dessutom kliade det inte så han.

När vi möter hinder som detta blir jag ännu stoltare över honom då han återigen inte så ett pip om att det kliade men det syntes på hans ansikte.
Han är verkligen min kämpe denne pojke...

Nej nu ska jag njuta av en god middag och ett glas vin med min fantastiska familj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar