måndag 3 juni 2013

Jag har under de senaste åren känt mig säker på vad jag vill göra med mitt liv och vad jag vill jobba med. Men den senaste tiden har jag börjat tänka om. Nu känner jag att jag inte alls är säker på att vården är det som jag vill jobba med resten av min yrkesverksamma liv.

Så nu står jag och velat. Det känns som som att jag står helt still inom vården och att jag inte kommer någon vart alls. Jag har utbildningen och vet med vad inom vården som jag vill jobba med men jag kommer ingen vart... Det känns som att ingen är villig att satsa på mig utan jag får bara negativa besked varje gång jag söker job. Och tro mig jag har sökt över 50 jobb och det enda som har lett någonstans är inom äldrevården över sommaren. Sedan är jag inte aktuell längre. Så har det varit i några år nu...

Så nu har jag börjat att fundera på att byta bana helt.
Jag vet ju att jag vill jobba med barn och det har jag velat göra länge. Redan på gymnasiet ville jag bli lärare. Då i idrott...
Nu funderar jag på att läsa till lärare inom de första åren i grundskolan..
Håg känner att det skulle passa mig. Jag vill hjälpa barnen som är i början av sin utbildning. Jag vill fånga upp dem medan lusten fortfarande finns. Men även fånga och hjälpa de som har det svårt. Jag vill att de ska lyckas och tycka att det är kul att lära sig. Så de inte försvinner i mängden och sedan hatar skolan...

Så nu har jag lite att tänka på helt enkelt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar