onsdag 1 januari 2014

Resumé av året som gått.

Då var 2013 offeciellt slut och det nya året har tagit sin början.

2013 var ett händelserikt år som innebar många förändringar både privat och i det stora hela.

Jag har under det gånga året tagit ett flertal beslut på det privata planet som har inneburit en rad förändiringar i mitt liv. Jag skulle våga påstå att det har gjort mig lyckligare än vad jag har varit på många år även om det var svåra beslut att ta.
Jag har även nått en del av del mål som jag har haft under året. Mitt slutbetyg är klart och jag har äntligen kunnat se resultat av all möda på allvar.
Jag har även fått ett nytt jobb som jag trivs bra på. Visst jag jobbar bara extra just nu men i alla fall.

Även för K har det varit ett år med förändringar. Detta både positiva och negativa...

Vi har äntligen fått ordning på hans hud och fått veta vad det är och vad vi skall göra. Tyvärr har detta inneburit ännu fler mediciner men det anser jag absolut att det är värt. K instämmer då han nu kan göra saker som tidigare har varit oerhört plågsamma.
Detta året har även ett nytt kapitel skrivitsdå K har börjat i skolan och därmed har sagt hejdå till de gamlavännerna på förskolan och fått nya.

Året i sig har tyvärr inneburit avsked då vi tidigt på året blev tvungna att ta farväl av min älskade farmor. Men nu slipper hon lida mer och har förhoppningsvis det bra där hon är nu. Hon är saknad och älskad av oss alla.

Men om vi nu blickar framåt då, vad kan tänkas ske under det nya året?
Ja det är svårt att säga, men förhoppningsvis blir även detta ett år som går i förändringarnas tecken.
Jag har en del mål och önskningar , men de håller jag för mig själv tills vidare.
Jag hoppas att vi kan få ordning på alla medicinerna så att vi slipper en massa läkarbesök och läkemedelsbyten. Men framförallt så att K får en chans att vara som alla andra barn i hans ålder. Jag vet att han verkligen önskar detta mer än något annat.

Men det återstår som sagt att se hur året blir. Vad som än händer så hoppas jag att ni alla har ett underbart år och att ni inte hänger upp er på sådant som inte blev som ni ville under det gångna året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar