fredag 21 mars 2014

Ett nytt steg i livet...

Jag har tänkt en hel del den senaste tiden...

Allt som jag har varit med om under min uppväxt har ju format mig till den jag är idag. Det har gett mig en styrka som jag har svårt att beskriva.
Nu känner jag att jag har nått den punkt då jag vill dela med mig av mina erfarenheter. Jag vill finnas till och hjälpa andra som har det tufft.

Jag vill göra det som ingen gjorde för mig. Tala om att jag finns där. Tala om att personen inte är ensam, att det inte behöver vara så tufft.
Jag vill stötta och visa att man vända sitt liv. Att man inte är dömd eller märkt bara pga hur man har det är man växer upp.

Detta gäller både vid fattigdom, psykisk ohälsa samt att växa upp i ett hem med missbruk.

Jag är övertygad om att jag kan göra skillnad. Visst jag kan inte hjälpa aalla men även om bara en hör vad jag säger och tar det till sig så har jag gjort nytta.
Om en enda ungdom får en annan syn på livet å är det värt det!

Nu gäller bara att komma påmexakt vad jag skall göra och hur jag skall gå till väga för att göra det...
Om ni har några idéer så tar jag tacksamt emot alla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar