fredag 7 mars 2014

Livets baksida.. Hur det kan bli...

När man sitter hemma en dag så här så får man plötsligt tid till att tänka..
Tänka på hur saker är, hur det borde vara samt hur man skulle vilja att saker var...

Visst finns det saker som man önskar att man kunde förändra, men det är inte alltid så enkelt som man skulle kunna tro.

Jag har alltid varit tvungen att kämpa hårt för allt. Detta har gjort att jag är oerhört stolt över det jag har idag. Det fanns många stunder under mina tonår som jag var övertygad om att jag aldrig skulle komma dit där jag är idag.
Som 17-åring var jag övertygad om att jag skulle vara död inom de närmsta åren. Jag var övertygad om att jag inte skulle klara av att ta mig ur den onda cirkel som jag hade hamnat i.
Jag skall inte förneka att jag försökte att få ett slut på det ett flertal gånger, men lyckades inte hela vägen.
Jag var trött på att kämpa...

Sedan hände något ofattbart...
Ett fåtal vänner såg hur det låg till och stälde upp. De fanns där när ingen annan gjorde det. De gjorde vad de kunde för att hjälpa. Jag fick någonstans att ta vägen. En tillflyckt som gjorde en enorm skillnad!
Med hjälp av dessa männsikor lyckades jag att ta mig ur min cirkel och komma vidare i livet.
Visst har det varit tungt ibland, men tack vare att de ställde upp då så har jag fått möjligheten att lära mig hur jag skall hantera de stunderna.
Hade det inte varit för dem så hade jag antagligen aldrig fått den möjligheten.

Min kropp kommer för alltid att visa spår av det som har varit och minnena bär jag alltid med mig, men det har blivit en del av mig. Av den jag är idag...

Jag vet inte hur jag någonsin skall kunna återgälda det som dessa personer har gjort för mig.
Jag hoppas bara att de vet vilken speciell plats de har i mitt hjärta!

Anledningen till att jag tar upp detta är att jag anser att det är oerhört viktigt att vi inte blundar för hur verkligheten tyvärr ser ut för många. Jag var en av de lyckligt lottade som kunde ta mig vidare, men tyvärr har inte alla samma tur. Varje år förlorar vi alldeles för många unga fantastiska människor på tok för tidigt!
Vi måste hjälpas åt att uppmärksamma dessa och tillsammans kanske vi kan hjälpa några av dem att kommavidare i livet.
Vi kan inte hjälpa alla men varje liv som vi kan rädda gör skillnad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar