måndag 18 oktober 2010

Nu ligger jag i sängen och funderar. Jag funderar lite på hur folk kan tro blint på sådant som de hör och läser. Ser de inte hur orimligt det är i vissa fall? Bara se på en så enkel sak som att socialtjänstlagen säger att barn ska få växa upp i en bra och trygg miljö. Alla förstår väl att det inte ser ut så i verkligheten eller...? För det gör det verkligen inte tro mig. De ser bara ett ytterst litet antal av alla de som skulle behöva deras hjälp för att få den uppväxt som de förtjänar, för att få vara barn. Jag talar av egen erfarenhet, jag fick sluta vara barn när jag var 10. Då fick jag inte gå på fritids mer utan fick klara mig själv med allt vad det innebär och det var ingen som reagerade alls. Inte under de närmsta 8 heller för den delen... Nu är det lätt för er att säga att jag kunde ha sagt något, men det är inte så enkelt när man sitter i situationen... Men vad jag ville ha sagt med det här är att var kritiska! Lita inte blint på det ni hör eller läser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar