tisdag 3 april 2012

Då var det en ny vecka..
Denna veckan är det påsk men vi får se hur det blir med firandet.. Jag hostar ju så jag nästan kräks och min äldre syster smsade i morse och sa att hon har kräkts hela natten.. Så det återstår att se om det blir mycket till påsk.

Idag vaknade jag med ett ryck av en stor smäll...
Det var två bilar som hade krockat men den ena bilen var redan borta när jag kom fram till fönstret. Och det tog bara några få sekunder ska jag tillägga. Bakändan på bilen som stod kvar var inte vacker och det låg en massa bildelar nedanför mitt fönster. Men hon klarade sig utan skador. I alla fall utan synliga skador...

Jag har fortsatt att tänka på min älskade mamma under kvällen och natten. På hur mycket jag saknar henne och på hur elaka barn var när jag var liten. De kunde komma fram och säga att det var ett april-skämt och att hon inte alls var död... Allt bara för att hon gick bort den 1 april. Det kan fortfarande göra ont när jag tänker på vad folk kunde säga. Jag kan fortfarande inte förstå hur man kan säga sådana saker. Har man inte respekt för andra människor??

Nej nu ska jag ta och äta något tror jag. Det känns som att det kan behövas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar