fredag 6 april 2012

Skulle ni kunna....

Skulle ni kunna anlita tex en nanny, städerska eller en egen kock?
Jag skulle nog inte kunna göra det även om det hade varit skönt att slippa tänka på städningen, men jag skulle nog inte kunna släppa in en främling i mitt hem. Jag känner att jag skulle ha väldigt svårt att lita på den personen. Han/hon hade säkert varit en bra människa och hade säkert varit bra på sitt jobb men trots det skulle jag känna ett obehag.

När det gäller en kock så visst hade varit skönt att slippa laga mat ibland men det är bara för att man är trött. Annars gillar ja verkligen att laga mat.

En nanny skulle ha aldrig kunna tänka mig att ha. Har jag valt att skaffa barn så är det jag som ska ta hand om honom. Ingen annan ska uppfostra mitt barn.


Jag förstår mig inte på de som påstår att de inte klarar sig utan dessa personer i sitt liv. Jag anser att folk.har gjort det i alla tider och att det spelar ingen roll hur mycket pengar du har ditt hem och din familj är ditt ansvar och så kommer det alltid att vara.

Vad anser ni om detta?
Jag vill gärna höra era tankar och åsikter i frågan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar