söndag 22 april 2012

Jag förstår inte hur allas barn kan vakna så himla tidigt.
Jag satt på fb igår och märkte att de flesta med barn var redan vakna sedan länge. Den tidigaste hade vaknat redan vid 05.45 tror jag att det var.
Det finns inte en chans att K hade vaknat då. Och om jag hade försökt att väcka honom hade jag fått en smäll i huvudet med ett gosedjut det kan jag lova.
Det går ju knappt att få upp honom när han ska till förskolan ju. Han vänder sig om och drar täcket över huvudet.
Får han bestämma så sover han gärna till minst 9. Det är inte alls ovanligt att han till och med sover till 10-11...

Ska jag vara ärlig så vet jag inte vad jag hade gjort om han hade vaknat vid 6 någon morgon. Jag hade inte haft någon som helst aning om vart jag hade haft bakdelen i alla fall. Det kan jag lova er.

Jag antar att jag är bortskämd med en sju-sovare som mycket hellre vill ligga kvar i sängen och mysa än springa upp och leka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar