lördag 12 mars 2011

Känner mig fruktansvärd...

Jag känner mig fruktansvärd idag...

När K badade råkade han få tag i fotfilen som låg på hyllan i stället för svampen-. Han skulle bara skrubba bort sin tatuering på magen.. När han skulle komma upp ur badet gnällde han på att han hade ont på magen och då såg jag stora röda märken. Då sa han att han hade skrubbat med den och pekade på filen. Jag blev förfärad...

En liten stund senare skulle jag smörja honom och glömde helt bort vad som hade hänt och råkade ta hudkräm på magen på honom. Han fick panik och grät så det gjorde ont i mig. Efter en stunds skrik somnade han som tur var.

Då passade jag på att ringa sjukvårds-rådgivningen eller 1177 som det kallas..
När jag förklarade för sköterskan vad som hade hänt kunde jag höra hur hennes ton ändrades. Det märktes tydligt att hon inte trodde på vad jag sa. Jag märkte på henne hur misstänksam hon blev. Det var precis mot hon trodde att det var jag som hade gjort så mot mitt barn. Bara tanken på det får mig att vilja gråta.

Men nu har jag smörjt honom med Emla salva.. Jag frågade om jag kunde använda det då den är smärtstillande och det tyckte hon var en bra ide i alla fall... Så nu har han inte ont längre som tur är...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar