lördag 1 oktober 2011

Nu är det lördagkväll och som vanligt sitter jag hemma.

Jag är inte alls den typen som springer på krogen..
Visst jag har haft en period i mitt liv då jag var ute så gott som varje helg, men den varade bara under en sommar.
Nu känner jag mer att jag har gjorde det och att jag är klar med den biten.

Nu för tiden tycker jag bara att det är jobbigt och irriterande med alla fulla människor och all trängsel. Jag tycker att det är mycket skönare föratt inte tala om mysigare att sitta hemma i min soffa med de människorna som jag vill ha runt mig. Dvs min underbara familj.

Jag har väl växt upp helt enkelt....

Men jag tror att det kommer med åldern och med tiden.
Jag har ju barn nu. Det är ett stort ansvar och jag är hellre hemma och njuter av tiden med honom och finns där för honom än springer på krogen och dricker en massa sprit.
Visst jag gillar att dricka ett gals vin eller två, men det gör jag hellre hemma med nära och kära än på krogen med en massa främlingar...

Nu ska jag strax sätta mig i soffan under en filt med en stor sallad och ett stort glas cola och njuta av lugnet...
Så länge det nu varar innan grannarna drar igång som vanligt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar