lördag 1 oktober 2011

Nu sitter jag och tittar runt på lite olika roliga saker på nätet.
Under tiden sitter K och läser i en insektsbok.

Det finns en massa fina saker som jag skulle vilja ha men jag ska väl erkänna att ekonomin inte tillåter mig att köpa allt även om jag skulle vilja...


APU:n går bara bra.
Igår var jag uppe på avdelning 44. Det är infektionssidan av barnavdelningen..
Men jag trivs nog snäppet bättre på neo om jag får säga min åsikt. Men det är ju bara jag. Andra trivs kanske bättre på avd. 43-44 än på neo. Det beror ju helt på vem du är som person och vad du vill jobba med...
Jag vill ju jobba med de barn som finns på neo och trivs därför som fisken i vattnet.
Jag känner inte något behov av att ta hand om de "större" barnen. Jag känner att jag får allt jag behöver genom att jobba med dessa barnen.

Visst är det en ganska smal skara av sjukdomar som man möter där men det är precis lgom för mig. Dessutom stannar patienterna oftast längre vilket gör att man får en annan kontakt med dem. Man hinner se så mycket förändring hos dem. Och det tar ju inte slut efter att de åker hem då många skrivs över i hemsjukvården samt kommer in för kontroller ed jämna mellanrum... Så man följer ju dem under en lång tid och jag trivs med det...

Nej nu ska jag ta och fixa något att äta....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar