måndag 14 november 2011

Kaffe och levande ljus

Måndag morgon och jag sitter i vanlig ordning i köket med kaffet och ser hur dagen gryr.
Jag kunde ha legat i min varma säg bredvid min älskade men som vanligt ansåg John Blund att jag hade legat där länge nog...

Det ser dock inte ut att vara lika kallt idag. Och det är ju ett stort plus i kanten..

Så vad sker idag?
K ska vara på förskolan kl. 11 och då beger jag mig mot skolan. Ska vara där mellan 12.30 - 15.50. Visst vi brukar sluta vid 15.30, men i alla fall. Så där ryker hela denna dagen. För sedan är det ju bara att bege sig hemåt och laga mat, göra klart läxan samt stoppa barnet i säng. Det är ungefär allt som man hinner med sådana dagar.
Sedan ska man upp igen i morgon och göra om allt igen. Precis lika dant. Eller nästan i alla fall. Behöver förhoppningsvis inte sitter med läxa då uatn den kan nog vänta en dag då...

Jag måste hitta en ny mössa och en ny halsduk då jag inte har någon som helst aning om vart jag har gjort av dem. Jag kan inte hitta dem någon stans. Det känns som att jag har vänt upp och ner på lägenheten utan resultat...
Så det får bli veckans projekt.
Någon som har tips på någon affär som har stora mysiga mössor och långa mjuka halsdukar??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar