lördag 12 november 2011

Nu är det lördag morgon och jag sitter i köket med kaffet och tittar ut på vad som ser ut att bli en fin och kall höst/vinter dag.

Igår var det åter dags för Knatte skutt och något som jag har sett fram emot att låta K prova. De var inbjudna till Judo klubben. Jag kan bara säga att jag är så oerhört stolt över K. Han lyssnade, uppförde sig och lärde till och med sig en hel del. Han lärde sig att slå en kullerbytta vilket han inte har kunnat innan. Efter att de hade visat honom hur ett av kasten gick till så satt det som en smäck. Sedan var han även så duktig att han gick fram till instruktören och sa tack efter träningen något som inget annat barn gjorde. Efter träningen sa han att han ville göra det igen. Så i januari börjar han på Judo lekis. Han får prova och se i alla fall.
Men jag förstår inte hur vissa uppfostrar sina barn. Där var en hel del av barnen som inte uppförde sig alls. De sprang runt och lyssnade inte. Föräldrarna gjorde så klart inget åt det heller. Jag tycker personligen att det är a och o att man uppför sig. Speciellt när man är på besök någon stans. Jag menar här har de i klubbet öppnat sin lokal och ställt upp med en jätte duktig kille som ska visa vad Judo är och hur man gör, så visar man varken respekt eller tacksamhet.
Men jag måste berömma Robin som ställde upp och lärde barnen igår. Jag kan med stor säkerhet säga att han är Ks nya idol. K bara satt och gapade när Robin visade vad man fick lära sig när man blev större.

Nej nu hör jag att K har vaknat. Hörs senare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar