måndag 29 september 2014

Idag är en sådan dag då jag avskyr mig själv en smula.
Jag känner mig full av egoistiska tankar.
Jag är full av tankar på saker som jag skulle vilja och som jag önskar till viss del.
Detta är dock inte jag. Det är inte sådan som jag är eller vill vara.

Jag har bara en svacka. En svacka som tar mina tankar till ett annat ställe. Ett ställe där jag önskar att saker var annorlunda och som till slut är på väg att knäcka mig totalt.

Det är sådana dagar som får mig att undra om det verkligen är värt allt slit. Det gör ju ingen skillnad. Man sliter som ett djur trots sjukdom och smärta och vad får man för det?
Inte ett dugg. Man får det knappt att få runt överhuvudtaget.

Jag skulle vilja fly ibland. Bara försvinna en stund och glömma allt för ett tag. Men det går inte. Då kommer jag inte ha råd att leva eller betala räkningarna månaden efter.
Jag skulle vilja ta ledigt och bara fokusera på mig och min familj, men det ger ingen mat på bordet...

Fan! Ibland hatar jag att vara vuxen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar