lördag 20 september 2014

Lördag igen...

Då var det lördag igen...
Efter en dag som var helt upp och ned igår så känner jag mig mer som en människa idag och orkar att skriva en rad eller två...

Jag talade med Ks fröken igår och jag vet inte hur jag ska känna eftre det samtalet. Visst höll hon med om att det inte borde vara så stor uppmärksamhet kring alla inbjudningar och att man kanske borde skicka hem dem om man nu inte vill bjuda alla.
Men samtidigt så säger hon något som sårade en del. Hon sa att om K hade kalas själv så kanske han hade blivit bjuden till andra också.
Detta säger hon när jag precis har förklarat hur detta har påverkat honom till att inte vilja ha kalas och att detta har pågått under flera år.
Men vi får väl se vart detta slutar antar  jag...

Nej nu vill jag lägga denna diskutiion bakom mig och skrivom något annat...

K har som sagt fått en ny meicin och jaghar kunnat konstatera att han verkligen tycker att den är vidrig i smaken. Men duktig som han är så tar han den i alla fall. Det kommer lite grimaser men annars går det ändå bra. Nu har han nästan slutat att bli arg när jag kommer med den så han har väl börjat att acceptera den.
Han är dock lika trött som tidigare.
Idag var vi i stan en sväng och gick på Bondens egen marknad som brukar anordnas här i stan. Denna gången var den lite större och hade flyttat ned i Tivoliparken. Där kunde alla barn ta ett smak-kort och gå runt till olika stånd och provsmaka olika saker. Så K åt en vit morot, surdegsbröd, gjorde en hårig macka mm...
Men detta tog verkligen slut på honom så nu ligger han i min säng och sover som en stock...
Det ska bli intressant och se om hans blodprover visar något som kan förklara varför han är så trött som han är...
För det känns inte helt normalt att ett barn som snart fyller 8 år sover middag. Det är ju nästan det han gör flera dagar i veckan...
Men vi får väl vänta och se vad det visar. Eller snarare om det visar något...

Nej nu skall jag laga klart middagen som består av kycklingflié med pommes till pojkarna och jag skall ha lite wokade grönsaker till samt en salsa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar