torsdag 29 september 2011

En dålig och En bra dag...

Igår var verkligen inte Ks dag...

Först glömde vi Stinky på bussen in till stan och när vi väntade på att bussen skulle komma tillbaka så vi kunde se om han fanns kvar ombord så blev K stucken av en geting...

Så vi fick strunta i Stinky och skynda oss ner till apoteket för att köpa Alcolgel och plåster så jag kunde kyla det...
Det värsta med getingsticket var att han blev stucken mellan ögonbrynet och näsryggen..

Efter det blev det att gå till Burger King och äta gott.
Det lindrade ganska bra...

Han hade inga större problem med det igår, men idag såg det värre ut. Som tur är blev fotograferingen inställd idag.
Men nu när jag skulle hämta honom så hade det lagt sig igen...

Idag var det dags för utvecklingssamtal på förskolan...
Jag visste att det inte var några problem så jag var ju lugn när jag kom dit...
Mycket riktigt så var det inga problem alls...

De sa att K är en underbar kille som är trygg i sig själv och i miljön på förskolan. Han är snäll, omtänksam, hjälpsam, ordningssam, vill att alla ska följa reglerna och alla barnen tycker om honom.
Hans enda problem är att han har svårt för att hålla i en penna som man ska för att kunna skriva. han vill väldigt gärna skriva men klarar inte det då han inte får ordning på pennan... Men det är bara att öva så kommer det också att lösa sig.. De gör en del övningar med honom på förskolan och jag har några som jag gör hemma. Så tillsammans ska vi försöka att träna upp hans muskler i handen så han klarar av att hålla pennan...

Han pratar tydligen väldigt mycket om både mig, sin pappa och sin moster på förskolan. De sa att det märks att vi har en tajt relation oss i mellan och även med K vilket är jätte skönt att höra. De sa att det märks att han har många som älskar honom och bryr sig om honom vilket ger honom ett bra självförtroende...


Själv har jag haft skola idag och vi hade barn-HLR.. Det gick jätte bra så nu har jag även papper på att jag är utbildad inom det...

Ikväll blir det en lugn och mysig kväll med god mat och massor av mys. Vad jag ska laga har jag dock inte bestämt ännu, men det kommer jag på tids nog...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar