måndag 25 november 2013

För att spinna vidare på det som jag skrev om igår så har vi alla sidor och saker som vi under olika perioder av våra liv döljer för omvärlden.
Vi döljer det av olika anledningar. Det kan vara av rädsla för vad folk skall tycka, att de skall dömma oss. Det kan lika väl vara för att vi skäms. Att vi skäms för oss själva eller rent av för de personer som finns runt omkring oss.

Som sagt alla här vi något som vi inte vill att omvärlden skall veta och det var just en sådan sak som jag delade med mig av igår. Hade detta kommit fram under den tid som jag gick i skolan så hade det varit som att hela världen hade gått i kras. Hela den fasad som jag kämpade så innerligt med att upprätthålla hade raserats.

Jag tror inte att finns något som folk kunde ha sagt eller gjort som hade förändrat hur det var då, men jag kan med säkerhet säga att det har påverkat mig och format mig till den person som jag är idag.

Det finns inget som jag kämpar för så mycket som att K aldrig ska behöva känna av något av det som jag kände. Men med det menar jag inte att jag skämmer bort honom, absolut inte. Han här fått lära sig värdet pengar och att saker kostar vilket gör att man inte kan få allt som man pekar på. Detta här han stenkoll på och här så haft under ett par år. Han tjänade trots allt ihop till sitt Nintendo DS helt själv. Genom att spara och sälja av sånt som han inte ville ha så fick han ihop pengarna.
Den dagen som han fick det så var jag oerhört stolt. Jag var stolt över den han var på väg att bli.
Det kan jag säga att jag fortfarande är.

Slutligen vill jag bara säga att alla har vi lik i garderoben. De är bara gömda olika långt in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar