tisdag 22 juni 2010

:(

Idag är humöret verkligen inte på topp...

Jag fick ett otrevligt samtal från min syster på jobbet idag.
Hon ringde och berättade att min morfar gick bort igår. Han hade drabbats av hjärtsvikt.

Jag visste visserligen att han hade varit dålig i ett par år men i alla fall.
Sedan kom ju alla tankarna.
Som att han aldrig har träffat K, att jag inte har pratat med honom ens i telefon på ca 6 år...
Om man bara hade skrivit brev lite då och då till honom så han visste vad jag tyckte om honom och så han visste att vi hade det bra.

En viss del av mina tankar har väl att göra med att det blev så konstigt senast jag var där uppe och hälsade på. Jag kunde bara inte gå in i huset och jag vet att han blev ledsen över det. Men det hade ju inte med honom att göra. Det var ju för att mamma var uppväxt där och jag började tänka på henne och grät så fort jag såg huset...

Men det är som min älskade gudmor sa till mig idag. Han visste att jag tyckte om honom, men det gör det tyvärr inte lättare just nu...

Jag får tänka på att han har haft ett långt liv och att det har varit bra. Men det är ganska svårt om jag ska vara ärlig...

Jag kommer verkligen att sakna honom trotts att vi hade så dålig kontakt...

1 kommentar: