söndag 18 september 2011

En regnig söndag...

Idag är det söndag och regnet har öst ner så gott som hela dagen.Så idag har vi haft en mys dag.
Vi har sett på film, ätit kladdkaka och bara tagit det lugnt.Med andra ord har det varit en bra dag.

Nu har jag precis avslutat middagen.
Idag bjöds det på kyckling wok med nudlar. Det kommer även att vara min mat på apu:n som drar igång imorgon natt.

Jag vet verkligen inte hur jag ska orka med att vara uppe hela natten. Visst jag ska försöka att sova så mycket som möjligt under dagen imon men i alla fall. Jag har aldrig varit uppe en hel natt tidigare. Jo 1 gång men det är allt... Men vi får väl se om det går...

Jag har funderat en del på hur fort tiden går. Igår fyllde min älskade systerdotter Daizy 3 år.
Det fick mig att tänka på att K snart fyller 5 år.
Visst det är ett par månader kvar men som tiden springer fram just nu så kommer det att vara januari innan jag vet ordet av....
Jag kan inte tänka mig att min lilla kille verkligen är så stor.
Men det är han ju faktiskt och det börjar han visa mer och mer.
Vi bråkar mycket mindre nu än vad vi gjorde för bara några veckor sedan. Han säger en massa gulliga saker till mig och ger mig en massa pussar och kramar hela tiden..
Det är ju så att jag blir helt varm i kroppen av alla de vackra sakerna som han säger till mig. Så sent som igår sa han följande:
K: Mamma jag är så stolt över dig!
J: Okej varför då?
K: Jo för du lagar så väldigt god mat. Därför är jag stolt över dig.
Vad skulle jag göra utan denna underbara kille???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar