söndag 2 januari 2011

Är det fel av mig att...

Jag har funderat en del och tänkte kolla vad ni tycker. Anser ni att det är fel att flytta till ett annat område för att öka sitt barns chanser till en bättre utbildning och uppväxt? Jag tycker inte det men det verkar som att min far inte delar min åsikt helt och hållet. Han anser att jag försöker att skärma av min son från barn som kan vara elaka. Men det är inte det som det handlar om. Det handlar om att jag inte vill att min son ska växa upp med barn som anser att det är kul att vandalisera och att 2 barn som håller fast ett annat medan en 3:e unge sparkar och slår är att leka som förebilder... Jag vill precis som alla andra föräldrar att mitt barn ska ha en trygg uppväxt med bra vänner och en bra utbildning. Är det att skärma av honom från verkligeten så visst då är det precis vad jag vill.. Men jag anser bara att jag vill att mitt barn ska ha det bra.

2 kommentarer:

  1. Nej jag tycker du har helt rätt! "Verkligheten" kommer han stöta på var du än flyttar, men på g-gården har det tyvärr en tendens är börja i alldeles för tidig ålder. Jag ville komma därifrån så fort som möjligt. Hade inte velat att Caspian skulle växa upp där...

    SvaraRadera
  2. Sen tycker jag inte heller att det handlar om att skärma av barnen från elaka barn.. DEt handlar ju om utsträckningen. Elka abrn finns det ju överallt och orättvisa kommer man aldrig ifrån. Men det ska inte behöva bli vardagsmat för ett litet banr. När man stöter på det så ofta som man faktiskt gör på g-gården är det ju lätt att barn tror det är okej och att det är så det ska vara.. och det är nog inte så lätt som förälder att försöka få ett barn att förstå innebörden av det. Eller förklara motsatsen. DEt är ju självklart att ett banr tror på det han/hon ser inte vad mamma och pappa säger..

    SvaraRadera