måndag 10 januari 2011

Svar på kommentar...

Jag fick en kommentar angående mitt förra inlägg. Personen frågade vad jag anser att man ska göra. Nej jag anser inte heller att man kan gå in och ta ett barn från sin familj hur som. Men jag menade att det är dags att någon reagerar. Att någon visar att de bryr sig. Visar att det finns någon att prata med och att det finns någon stans dit de kan gå och bara vara. Jag anser att något så enkelt som en fråga om hur det är kan göra en stor förändring i ett barns liv. Sedan kan man ju efter det prata om hur han/hon har det hemma och hur han/hon skulle vilja ha det. Sedan kan man väl ta det steg för steg och se vad man kan göra. Jag vet att jag önskar att någon hade gjort något sådant för mig när jag var yngre. Hade bara någon visat att de visste hur jag hade det och att de brydde sig hade gjort livet lite enklare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar