måndag 16 augusti 2010

barn och kompisar...

något jag har funderat på är hur pass viktigt det är för barn att ha vänner redan i ung ålder... Är det vikigt redan i 2-3 års åldern eller kommer det först senare? Jag vet att ha vänner stärker din självkänsla men gäller det även redan i den åldern? Anledningen att jag funderar på det är ju min son. Han har 2 vänner som han leker med och de ses ju inte så ofta. När vi är ute och leker så leker han aldrig med andra barn för det är ingen som verkar vilja leka med honom. Det har blivit så pass illa att han har frågat mig "varför pratar ingen med mig, varför leker ingen med mig". Det skär i en moders hjärta när man hör sitt barn säga något sådant. Allt man kan säga är att de missar en underbar vän när de inte vill leka med honom. Men sedan är ju frågan om han tror på det. Nej jag undrar hur det påverkar en person i det långa loppet...

1 kommentar:

  1. Vad tråkigt att inga andra barn vill leka med honom :( Han är ju så söt och snäll!!! De går verkligen miste om en fin vän.

    SvaraRadera