onsdag 25 augusti 2010

nu sitter jag på bussen på väg hem från skolan. Igår var det min första riktiga dag och den första halvan var ett helvete. Vid lunch var jag inte längre säker på om jag skulla klara av att fullfölja utbildningen. Men sedan blev det lite bättre och idag känns det lättare. Till saken hör att jag redan på den allra första dagen då vi bara fick en massa information märkte att det var många som sedan kände varandra vilket gjorde det lite tufft. Och det märkte jag tydligt igår då det redan har bildats gruppen som umgås. Men under lunchen lyckades jag få kontakt med två i klassen och det gjorde det hela lite lättare ska jag erkänna. Men mellan varven känns medicinskgrundkurs som rena grekiskan men det ska nog ordna sig med lite hårt arbete. Idag ska jag sätta mig och göra min läxa i vård och omsorgsarbete som vi har till imon. Jag ska även försöka att få över resten av mina skolböcker på skiva till mobilen så jag kan använda dem i skolan... Där i mellan ska jag även försöka att handla och laga mat. Även gärna äta den... Men jag ska nog lyckas att klämma in allt..

1 kommentar:

  1. Det är så tråkigt när det bildas sådana grupper direkt. Varför ska det vara så svårt att ta kontakt med andra människor? Det räcker ju med ett litet hej till att börja med :) Chickens i din klass ;P Haha. Vad var det för utbildning du började på? Kram

    SvaraRadera