söndag 12 september 2010

Nu är det söndag morgon och jag sitter och ser på nyheterna. Idag ska jag göra klart en inlämningsuppgift som jag ska skicka iväg under dagen. Sedan ska jag försöka att plugga lite inför veckans 3 prov. Jag kan inte släppa hur vår ena lärare kan vara så enormt oförstående. Han verkar inte bry sig alls. Han har mer eller mindre sagt att han aldrig har haft så dumma elever. Han sa inte det rakt ut men man förstod det i alla fall. Sedan skiter han totalt i att det finns de i klassen som inte ser allt. Jag har ju min synskada och en annan tjej är färgblind och vi frågade om han kunde kopiera upp det han hade på overhead så vi också kunde se det men då sa han bara att vi måste tänka på miljön. Vi kan inte hålla på och kopiera upp allt. Det känns förjävligt att mina chanser att klara kursen minskar pga att han inte ger mig det jag behöver och har rätt till... Jag blir så arg! Nej jag ger mig fan på att jag ska klara det trots hans ovilja att hjälpa... Nej nu ska jag dricka upp mitt kaffe men vi hörs senare!

1 kommentar:

  1. Åh, jag hatar sådanna lärare som skiter i vilket. Jag hade en lärare i ett ämne i gymnasiet som bara hjälpte de som redan kunde allt typ. han la inte ner någon energi på oss som inte alls fattade ett skit för han tyckte det var jobbigt.. Kändes ju verkligen roligt.

    Ja det hade varit riktigt nice om vi flyttat till kstad. Sökte en på sommarlust igår med. De andra ligger på gamlegården :) Är det inte där ni bor? Kram

    SvaraRadera