lördag 31 december 2011

Året som gått..

Ännu ett år är till ände. Ett år fyllt av förändring och äventyr.

Jag har bevittnat en helt underbar förändring i form av min sons nya självförtroende. Aldrig tidigare har jag sett honom så stolt över sig själv. Inte heller har jag tidigare sett honom ha så många riktiga vänner. Vänner som verkligen tycker om honom för den han är. Att han är lite annorlunda är för dem inget bekymmer.
Att byta förskola har nog varit ett av de bästa besluten som jag har tagit i år.

K har även tagit en del stora seg på egen hand. han har varit hos en vän helt ensam för första gången. Han har börjat läsa så smått och försöker att skriva. Han har även flyttat in på sitt rum helt och hållet och sover inte hos mig alls förutom om han har mardrömmar förstås-

För min egen del har året inneburit en hel del nyheter. Jag har blivit färdigutbildad barnsköterska samt haft min första anställning inom vården. Sedan att den inte var helt lyckad spelar mindre roll. Då vet jag i alla fall vart jag inte tänker jobba.
Jag har även tagit ett efterlängtat beslut. Beslutet att ta upp lägenhets-sökandet igen. Detta resulterade i en underbar lägenhet som vi flyttar till den 1/2. I samband med det flyttar jag även ihop med D igen. Det känns som att jag har hittat hem och i och med det blir min familj komplett igen.

Nu tänker jag fira in det nya året med en god middag tillsammans med min familj.
Senare ska vi skjuta raketer och vid tolvslaget tänker jag stå på balkongen invirad i en filt med min älskades armar med ett glas champagne och se på alla raketerna som skjuts runt om i staden.

Gott nytt år på er allihopa!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar