fredag 9 december 2011

Blev det som ni önskade?

Ibland funderar jag på hur livet blev. Om det blev som jag hade tänkt mig.

När jag gick på högstadiet ville jag utbilda mig till journalist. Jag ville hitta den rätta att leva mitt liv med. Vi skulle ha 2 barn och hus. Jag ville gärna ha husdjur med.

Nu har det gått ca 10 år sedan jag skrev detta. Så hur ser mitt liv ut?
Jag håller på att slutföra min utbildning. Dock inte till journalist utan till barnsköterska. Jag har hunnit få 1 barn. Jag tror att jag har hittat den som jag vill leva med. I alla fall känns det så när jag tittar på honom. Jag har inte hunnit med att skaffa något hus eller djur men det kanske kommer någon dag vem vet.

Men i det stora hela kan man säga att det blev inte som jag hade tänkt då men det blev förbannat bra i alla fall! Det enda som jag önskar nu är att hitta ett jobb som jag trivs med.

Hur blev det för er? Blev det som ni önskade?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar