tisdag 6 december 2011

Lite om resan...

Jag skrev ju igår att jag skulle lägga upp lite bilder från resan igår kväll. Tyvärr sprack den planen ganska rejält då det visade sig att vi hade lyckats att glömma vår kamera på stadsmuseet i Göteborg. Som tur var hade en liten kille hittat den och lämnat in den så vi ska ringa igen idag så ska vi ordna så att den kan skickas hem. Det är tur att det finns ärliga människor i alla fall..

Men hur som helst resan var underbar och vi såg inte alls fram emot att åka hem igen..
Vi var på Universeum och hittade på en massa bus.. Där lekte K i en riktig polisbil, samlade superkrafter och såg en massa fina djur. De hade en tropisk regnskog med apor och en utställning med fiskar. Så K har nu haft en haj som har simmat över hans huvud. Det var både häftigt och läskigt tyckte han.

Sedan var vi på Naturhistoriska och tittade på en massa djur. Där fanns verkligen allt. Där fanns fiskar, fåglar, sjöstärnor, däggdjur och till och med en dinosaurie. Jag tror att K tyckte mest om dinosaurie-skelettet och däggdjuren. Han och hans pappa gick och sa vad alla däggdjuren hette och K visade att han kan en massa om dem.
Själv tyckte jag väldigt mycket om fåglarna och den stora valen. de hade val som är ca 450 år gammal. Det var en häftig upplevelse ska jag erkänna.

Vi får ju inte glömma att vi var på Lisseberg så klart.
Det är något som jag varmt rekommenderar att ni gör om ni kommer till Göteborg innan jul. Deras julmarknad var underbart mysig. K åkte närmre 20 karuseller. 8 av dem var kaffekopparna. Han är helt såld på den nu.

När vi var på Lisseberg blev K kidnappad av en Lissebergskanin. Jag tog foto på den och sedan sprang den fram till vagnen och tog hela vagnen och sprang.. Sedan sprang de runt och snurrade och hade sig. Jag tror aldrig att varken jag eller K har skrattat så mycket någon gång. Det var bara synd att man inte lyckades få det på film. Det hade varit ett minne att spara.

Nej nu ska jag ta och försöka att få lite mer gjort på mitt arbete men jag skriver mer senare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar