torsdag 22 december 2011

Igår lyckades jag på något vis att med största sannolikhet få en spricka i stortån.
Något gick sönder i alla fall...

Nu sitter jag här med en tå som är dubbelt så stor som normalt och har en vacker blå färg...
Den värker även något enormt vilket inte minskar ett dugg trots att jag knaprar så många värktabletter som jag kan/får...

Det är tur att man kommer från en familj som har för vana att skada sig så det finns hjälpmedel att använda när oturen är framme. Så jag har dammat av kryckorna så jag kan avlasta lite. Förhoppningsvis kan det göra att det inte gör lika ont...

Snart ska jag ta mig till affären med min syster för att handla det sista som jag behöver för att kunna laga surkål...

Jag har tagit på mig att försöka att laga det till julafton.
Det är en tradition i vår familj och har varit det så länge jag kan minnas.
Jag tror att det hänger ihop med att vi kommer från Norge...
Ska jag vara ärlig så spelar det ingen roll för mig jag tycker att det är gott och det är det enda som är viktigt...

Nej nu ska jag kolla i kylskåpet om det finns något gott att äta..
Ha det!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar