onsdag 21 december 2011

Julen...

Vet ni vad jag hatar med julen??

jag hatar all den stress som folk skapar.
Alla springer runt som yra höns och försöker att få allt klart i tid.
Det ska inte bara bli klart utan bäst. Denna julen ska bli bättre än den förra osv..

jag förstår inte varför folk inte kan vara glada bara som det blir. Sluta stressa och fokusera på det som verkligen betyder något nämligen familjen.

Lägg krutet på att ha en mysig tid med familjen i stället för att försöka att få allt perfekt. Det slutar ändå bara med tårar då...

Laga lite god mat och se lycka i dina barns ögon när de öppnar paketen som du har valt ut för att du vet att just han/hon älskar de sakerna...
Se hur glädje bara blir större och större ju längre dagen går.

Börja dagen med en mysig frukost tillsammans i soffan framför en film eller julkalendern och bara rå om varandra. Kryp upp under en film med barnen i famnen och bara njut. Bara va och låt tiden stå still...

Det tänker i alla fall jag göra och jag hoppas att någon tar åt sig av vad jag just skrev och kopplar av i stället för att stressa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar