torsdag 5 maj 2011

Förskolan från himlen...

Nu sitter jag och försöker att få tiden att gå medan K vänjer sig vid att vara på sin nya förskola utan mig.
Det gick bra igår så det tror jag att det gör.

Sedan tänkte jag att vi ska umgås och bara ha det bra...

Jag börjar trivs mer och mer med förskolan..

Igår sa en kille att han hade finare skor än K. Då sa personalen till killen att han inte behövde säga så för K tycker att hans skor är fina...

De värnar verkligen om att barnen ska vara snälla mot varandra och att ingen är bättre än någon annan... Det tycker jag verkligen är underbart att höra. Om förskolan har den filosofin känns det lite som ett paradis...

Sedan att det är mindre barngrupper är ju inte heller negativt.
Bara på de få dagarna som han har varit där börjar jag att märka en skillnad på K. Han har blivit lugnare över lag och blir inte vansinnig om man ber honom att städa efter sig. Han säger bara visst mamma eller okej chefen...
Detta tackar jag förskolan för då de är väldigt nog med att man ska städa undan det som man har lekt med innan man tar något nytt..

Nej nu ska jag ta en kopp kaffe och koppla av lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar