torsdag 26 maj 2011

Funderingar på kvällskvisten...

Nu sitter jag och funderar lite.
Det är så att det finns ett barn på förskolan som tydligen bara bråkar och slåss. Barnet slår dels på K men även på de andra barnen. Enligt K så sker detta varje dag. Jag har ingen anledning att misstro det K säger då jag har varit där när det har hänt vid ett par tillfällen redan.
Vad jag undrar nu är varför föräldrarna inte tar tag i detta beteendet. De måste ju veta hur det ligger till tycker jag. Så varför sker det ingen förändring i barnets beteende?
En del av mig vill ta upp det med någon av föräldrarna medan en annan del av mig säger att det är inte min sak att göra det. Men jag menar samtidigt på att det drabbar ju mitt barn och även resten av avdelningen.

K säger till mig varje dag att det här barnet är dumt och bara slåss och bits.

Vad hade ni gjort?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar