fredag 20 januari 2012

Födelsedag! K 5 år!

Idag är jag oerhört trött. Men jag är även oerhört glad! Idag är det exakt 5 år sedan mitt liv blev komplett. Idag är det nämligen 5 år sedan min underbara son fick se världen för första gången. Den natten kommer jag aldrig att glömma. Det var då som jag förändrades för resten av mitt liv.
Sedan dess har det varit år med glädje, sorg, bus och massor av annat. Det har inte alltid varit lätt men trots det skulle jag göra lika dant om jag fick välja igen. Jag ångrar ingenting som jag har gjort när det gäller honom. I alla fall inte som frisk…
Nu blickar jag framåt mot ännu ett år av överraskningar och nya erfarenheter som mamma till en 5 årig kille.

När det gäller K så har han redan en underbar dag. I alla fall om man får tro honom. Han vaknade av att vi sjöng för honom och gav 3 paket. Sedan blev det tecknat och chokladmjölk under en filt i soffan. Nu är han på förskolan och ska bli firad där i sann montessori stil. Han har med sig en hel låda full med morots-stavar som han ska bjuda sina vänner på. Den som fyller år bjuder nämligen på sin favorit frukt/grönsak. På så sätt lär de sig om varandras favoriter. Sedan kommer personalen att berätta lite om Ks liv fram till idag.
Jag tycker att det är en bra sak att göra. Speciellt med tanke på att alla är relativt nya för varandra och på det här viset så lär de sig om varandra. Så jag ser det bara som positivt.
När jag har slutat ska jag och min syster hämta upp K och så ska vi gå till BR så att han får hämta sin födelsedagspresent från BR-klubben. Sedan ska vi handla lite och bege oss hem till morfar för att fira K ordentligt. Vi ska göra tårta och äppelmuffins. Och ikväll ska vi beställa hem pizza och se på film. Allt efter Ks önskningar… Det är ju trots allt födelsedagsbarnet som får bestämma.

Nej nu ska jag ta och göra lite nytta en stund tror jag.
Men jsg lägger in lite bilder och berättar mer om dagen ikväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar