onsdag 9 januari 2013

Idag var Ks första dag tillbaka på förskolan...
Det var inte helt enkelt att få med sig honom i morse. Det var tufft bara att få upp honom ur sängen och promenaden till förskolan tog över 30 min.
Jag hade tur och kom ifrån tidigt idag så att han fick komma hem redan vid kl. 13 vilket kändes väldigt skönt.  Han hade haft det helt okej idag sa han. Det var som tur var ingen som hade varit elak mot honom. Jag passade även på att ta ett samtal med personalen om hur K känner och tänker. Hon blev helt tårögd när jag berättade om att han tror att ingen vill komma på kalas hos honom.
Men jag hoppas att det kan bli bättre för honom under den sista tiden som han har kvar där.

När det gäller skola till honom så jobbar jag på med att hitta någon som passar honom. Jag tog även upp det med hans fröken och hon tyckte som jag att han behöver en mindre skola för att inte försvinna i mängden. Så jag skall fortsätta att jaga rektorn på Antonskolan för att få veta mer.

Nej nu ska jag krypa ner i soffan med en kopp kaffe och se på Vem vet mest med min familj...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar