fredag 11 januari 2013

Jag sliter snart mitt hår!!

Jag sliter snart mitt hår!

Redan när jag hämtade K igår så märkte jag att något var fel Jag frågade honom om något hade hänt under dagen,men han sa att han inte ville prata om det.
Senare under kvällen lyckades jag övertala honom att berätta vad som var fel.
Mycket riktigt så hade det hänt något på förskolan.
Då hade en pojke slagit honom i magen. Det var ingen vuxen som hade sett det men jag har fått veta att andra barn såg det.
K som inte gör en fluga för när sa så klart ingenting heller.
Han säger att pojken är inte elak innerst inne för han säger förlåt efteråt.
Då försökte jag att förklara att det spelar ingen roll om han säger förlåt efteråt han får inte göra så från första början. Jag tjatar på K att han ska säga ifrån till de som är elaka mot honom. Jag har sagt att han skall skrika rakt ut så att någon vuxen märker att något har hänt. Inte bara vara tyst. Att han skall säga ifrån att det gör ont och att han inte vill.
Det har gått så pass långt att jag har sagt att han får faktiskt slå tillbaka.

Nu menar jag inte att jag menar att han skall börja slåss, absolut inte!!
Jag menar bara på att det verkar inte spela någon roll vad jag gör, den här pojken verkar inte förstå att man inte får hålla på som han gör. Dessutom måste K få försvara sig eller hur?
Visst ska han försöka att undvika att ta till fysiskt våld,men om det inte finns något annat alternativ så har han nu min tillåtelse.
Han skall inte behöva stå ut med detta! Han ska kunna vara på förskolan och känna sig trygg och glad.
Han skall inte behöva vara rädd för att någon skall vara elak mot honom.

Nu är jag riktigt trött på det här...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar