onsdag 23 januari 2013

Nu är jag trött på att vara den lugna och förstående föräldern som litar på att de som tar hand om mitt barn vet vad de gör.

Att de aldrig ser honom ledsen är bara skit snack rent ut sagt!
Jag kunde själv se hur ledsen han var när fröken talade med honom idag och om hon inte såg det så vet jag inte vad hon har där att göra. Om hon inte kan se på min son när han är ledsen efter nästan 2 år så undrar jag vad hon har gjort under hela denna tiden...
De bör känna honom så pass väl nu att de vet hur han beter sig i olika situationer anser jag.

Och att sedan lägga ansvaret på honom tycker jag är åt skogen. Att säga att det är hans ansvar att se till att personalen får veta vad som har hänt med en gång är att försöka att hålla sin egen rygg fri och inget annat. Jo visst skall han säga till men de vet samtidigt hur han är som person och vilket lågt självförtroende som han hade redan när han började där. Dessutom skall de ha koll på barnen och de vet mycket väl hur K känner sig där. Varför inte försöka att ge honom lite mer uppmärksamhet då och försöka att få upp hans självförtroende i stället för att bara lägga över allt ansvar på honom.
Att sedan stå och säga att de inte kan hjälpa honom att reda ut det för att det har hunnit gå 2 dagar köper jag inte. Vad sänder detta för signaler till honom? Jo att om jag inte har berättat med en gång så spelar det ingen roll om jag säger det för de hjälper mig ändå inte.. Hur kan det vara bra för honom och hans självförtroende??

K har alltid hållit saker inom sig precis som hans pappa. Det är så han är som person och bara för det så blir han lidande. Bara för att han inte skriker eller gråter så får han inte den hjälp som han förtjänar.
Han tar in saker som görs och sägs och sedan sorterar han dem under dagen och så kommer det fram under kvällen. Så har det alltid varit och kommer nog att förbli.
sedan vill han inte göra så att någon får problem. Han är så snäll att även om någon har varit elak så vill han inte ställa till med problem för det barnet.

Sedan kan det ju även vara så att eftersom det inte har hjälp att säga till så kan han ju känna att det inte tjänar något till för det fungerade ju ändå inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar