lördag 26 september 2009

2 år och redan företagare...


Min son har startat ett eget företag.
Han har startat en restaurang i sandlådan...
Vi beställer mat och får precis det vi önskar jag det kostar bara 3 stenar oavsett vad det är. Sedan får vi tillbaka dem igen...
Det enda problemet är att all mat är gjord av sand...

Men erkänn att tanken är god..

Idag har vi träffat Karin och Amelia nere på kulturdagen som har varit här ute.
Vi tittade på clowner och K skrattde en hel del. Jag tror att jag botade hans rädsla för dem. Han har nämligen träffat två av dessa clowner tidigare. Det var nämligen sjukhusclownerna som uppträdde. Vi har träffat dem två gånger tidigare när K har varit hos läkern med sin astma...
Sen kom en av dem fram och blåste lite bubblor och skojade. Då passade en fotograf på att ta en massa bilder på K. Så vi får se om de dyker upp någon stans...

Imorse när vi vaknade och startade tv:n visade det sig att den hade slutat att fungera. Lagomt kul när K alltid vaknar framför tv:n på morgonen. Så han var måttligt glad.
Men under eftermiddagen kom jag på att jag hade Ds gamla tv i källaren så nu har den hämtats upp så nu har jag en tv igen. Fast jag hittade inte fjärrkontrollen så jag kan inte instalera de kanaler som inte är inställda... Det är lite irriterande men det är bättre än inget....
Men jag får fortsätta att leta efter en tv. Så om du har en som du vill sälja billigt så säg till!!!!

Nej nu måste jag fixa med maten så att den blir klar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar