söndag 14 februari 2010

Då har jag slängt in lite mat i micron men innan jag ska äta tänkte jag bara skriva av mig lite...

Jag har funderat på en sak ganska länge nu...

Hur kan man vara så oansvarig med sina saker??
På väg till dagis går jag förbi en massa uteplatser och blir lika irriterad varje gång...
Jag försår inte hur man kan vara så oansvarig med sina saker.. I trägårdarna ligger där en massa leksaker, i en står där en hoppborg, någon har lämnat sin hammock ute med dynorna kvar i, i en står där en bokhylla och i två barnvagnar...
Betyder ens saker så lite för en att man inte bryr sig om att ta hand om dem?
Har saker verkligen inte större betydelse än att man bara låter det bli förstört och sedan köper nytt..??
Lämnar man saker ute i snön förstår man väl att de förstörs...
Jag hade aldrig kunnat göra så.
Jag skulle aldrig ha råd att göra så för den delen heller...

Jag vet inte varför jag har hakat upp mig på det.. Det har bara fastnat i huvudet på mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar