lördag 13 februari 2010

Jag snodde denna av Beccy. Jag såg den på hennes blogg och föll för den direkt...




Sammanfattning av graviditet/förlossning


När fick du reda på att du var gravid? I mitten av maj 2006

Hur gammal var du? 19.

Hur tog din partner det? Väldigt chockad då klockan endast var 7 på morgonen. Men oerhört glad

Mådde du mycket illa? Inte alls. Nästan i alla fall...

Hade du mycket halsbränna? O ja det var det enda som fick mig att kräkas.

Var du känslig? Nej

När kände du bebisens första sparkar? V 19. Jag satt på stationen i Hässleholm på väg till Kristianstad för att hälsa på.

Var du ofta orolig? Några gånger var jag riktigt orolig.

Sparkade bebisen mycket? Absolut!

När började du läcka bröstmjölk? Det gjorde jag aldrig

Fick du bristningar? Ja.

Blödde du någon gång? Ja jag hade en stor blödning i V.30 tror jag det var

Hur många Ultraljud gjorde du? Jag gjorde sammanlagt 3. Ett vaginalt och två vanliga.

Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Inte alls som den blev...

Hur började din förlossning? Jag fick värkar på kvällen den 18/1-07 och sov inte en blund.. Fick dock värktablett och sömntablett av förlossningen så jag fick sova 6 timmar innan det var dags.

Hur många timmar tog din förlossningen? Från första värk lite mer än 1 dygn, men endast 4 timmar på sjukhuset.

Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt? Vaginalt.

Hur mycket var du öppen när du kom in? 4 cm

Vilken smärtlindring tog du? Endast lustgas. Fick även epidural men den hann inte verka då de la den för sent...

Dragen med sugklocka? Nej

Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen? 20 min

Blev det komplikationer? Nej

Vad tyckte du var jobbigast? Att de inte lyssnade på vad jag ville.

Var du rädd för något? Bara att han skulle komma för tidigt. Men det gjorde han inte.


Skrek du? Bara in i lustgasmasken så det var tydligen ingen som hörde mig.

Hur många var inne i förlossningsrummet? Utan läkare och sköterskor hade jag 2 personer där.

Hade du någon nära med dig? Ja.

Fick du sy? 1 stygn.

Vilken vecka födde du i? 39 (40+5)

Vad var vikt och längd på bebisen? Vikt: 2620 gr Längd: 47 cm

Ammar du? Jag gjorde de första dagarna men sedan vägrade han.


Hur gammal är bebisen nu? 3 år.

Vad tyckte du om förlossningen? Inte alls som jag ville men det gick fort och jag älskade att ligga i deras badkar och lyssna på musik. Det gjorde susen.

När kommer nästa barn? Under nästa år hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar