söndag 7 februari 2010

När jag begav mig ut igår såg jag till min lycka att mina grannar ska flytta. Ni anar inte hur skönt det är...
Jag har längtat efter att flytta i flera månader pga dem. Men nu ska de flytta i stället!!!

Det ska bli underbart! Det kan ju inte bli värre i alla fall...


Det finns en sak som jag inte förstår och det är hur man kan vara så dum att man skaffar barn utan att tänka på barnet?? Utan att ens ha en aning om vad som krävs...

Nu tänker ni kanske att jag ska inget säga som själv är ung mamma, men jag visste vad jag gav mig in på...

Jag vet massor att unga som inte har haft en aning om vad det handlar om.
Jag har sett en liten tjej som satt och lekte med ett paket glödlampor och mamma brydde sig inte, hon brydde sig inte heller när hennes dotter kröp runt på matbordet utan var helt inne i sitt mobilsamtal.
Jag vet en förre detta vän som knarkade bort vårdnaden om sin dotter. Hon hävdar att hon vill ha tillbaka henne men har ett sjukt dåligt sätt att visa det på.
Sedan finns det en kille som var på tok för ung. Och precis som jag trodde fick han kalla fötter. Men han försöker repa sig om jag har förståt rätt. Sakta men säkert.. Eller??

Sedan finns det alla dessa andra som inte har någon aning men jag kan inte säga något då jag inte känner dem men jag kan ha en åsikt...

Jag följer en serie på tv just nu som heter Help I am a teen mom och de har verkligen ingen koll alls...
En av dem säger att hon inte kan lägga dottern tidigt för då måste ju hon gå upp tidigt nästa morgon och det orkar hon inte med. Hon föder även upp dottern på kakor och godis vilket har gjort att dottern är överviktig som 3 årig.. Och då pratar jag inte om 2-3 kg utan hon vägde nästan det dubbla jämfört med vad en flicka i den åldern ska.
Där var en som var gravid för 3 gången på 4 år och skulle föda sitt andra barn om ett par månader. Hon mådde illa av matosen och struntade därför i att mata sin 11 månaders son. Hon tyckte att om han ville ha maten kunde han äta den själv... Det fungerar inte så....

Det var bara ett par exempel...

Men det finns ju de som klarar av det och som gör det bästa av situationen...
Syster har det tufft men klarar av det!! Jag är så stolt över dig!!
Sen finns det ju T som jag måste säga har en riktigt underbar kille i C. Jag är enormt inponerad av att ni klarar av att få allt att fungera med skola och allt som ska göras...

Jag skulle kunna nämna fler men har inte ork att sitta här hela kvällen..

Men jag återkommer!!!

2 kommentarer:

  1. Om det är mig du menar, så tusen tack! Så gulligt av dig :)

    SvaraRadera
  2. Om du menar mig bland de andra du inte orkar rabbla upp så tackar! :)
    Hoppas vi kan ses någon dag.
    Jag mår fruktansvärt illa så jag orkar inte mycket, men hoppas det blir bättre så vi kan ses och snacka. Var ju evigheter sen sist!

    Fick du mitt sms på Kimis födelsedag? Fick ju inget svar tillbaka så vet inte om du fått det.
    Synd vi inte var bjudna på hans kalas.
    Kramar

    SvaraRadera