lördag 13 februari 2010

Wayne Gretzky tände OS-elden


I natt satt jag och D uppe och tittade på invigningen av OS i Vancouver.
Jag kan bara säga att 3 timmar flög förbi. Det var en fantastisk show.
K kom upp och satt hos oss en stund men somnade så småningom i mitt knä...

Något av det bästa var ändå att den Svenska fanan bars av ingen mindre än Peter "Foppa" Forsberg.

Men bäst var nog mannen som fick tända elden...
Wayne Gretzky. Även kallad the great one...

Jag måste erkänna att jag blev fundersam när han inte fanns med bland de 8 som bar den olympiska flaggan. Där fanns i stället den legendariska hockey-spelaren Bobby Orr...
Men jag fick min förklaring ganska fort...

Det var dock lite synd att de hade problem med monumentet där elden skulle brinna. Det föreställer en lägereld med vedträn som står lutade mot varandra men det ena vedträt kom aldrig upp ur sin gömma i golvet...
Men de hade ett lika dant monument nere vid hamnen som hade alla vedträn och den tände the great one själv...

Nu ska jag klä på min son och bege mig till Kvantum för att handla och hämta ett paket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar