fredag 19 februari 2010

sjukstuga

Igår blev det ett besök på sjukhuset igen. Ks hosta var hemsk. Jag hade inhalerat honom hela dagen innan utan att märka någon skillnad. Så jag ringde barnkliniken och kollade med dem vad jag skulle göra och de ville att vi skulle komma in så de kunde se om han behövde någon annan medicin. Som tur var behövde vi inte sitta där speciellt länge då sköterskorna kunde säga vad det var ganska så fort...

Det visade sig att lillen har åkt på falsk krupp... Så nu är det bara tt lägga till det på listan med. Usch den börjar bli lång nu...

Jag ska nog ringa vårdcentralen efter helgen för den receptfria hostmedicinen som jag köpte igår klarar han inte av att ta. Han klöks av den...
Men under tiden så blir det att fortsätta med alvedon, Pulmicort och Airomir som vanligt....

Och nu har även jag blivit förkyld så det är rena sjukstugan här hemma just nu.. Men med en lugn helg så blir det nog bättre...

1 kommentar:

  1. Men fick ni inte Lepeton-Desentol (kan inte stava till första delen, men något ditåt) om det var falsk krupp?
    Mino har ju falsk krupp och vi fick det utskrivet, men han var för liten för att ta det, man ska va 2 år.
    Airomir o Pulmicort hjälper inte mot falsk krupp.. Har du lärt dig höra skillnaden mellan hostan? Så du vet när det är läge att ge medicin och när det är onödigt.
    Tänker även på om du fått råd om att gå ut i kylan eller in i badrummet och spola hett vatten i duschen så det blir ånga som han kan andas in? Det brukar funka.

    Kramar!!
    Kommer du imorn förresten? Kl 19? *måndag kl 19*

    SvaraRadera