söndag 7 mars 2010

Det nya mamma-idealet

Jag har funderat på det så kallade nya mamma-idealet. Förut var det den så kallade "latte-mamman" som alltid satt och fikade och allt var en dans på rosor. Men nu är det alltså hemma-mamman som man ska vara... Den som sköter hemmet och bakar och lagar mat.. Lite åt det gamla hållet... Men visst jag ska inte säga något jag trivs verkligen med att ha mycket tid åt min son. Men jag skulle samtidigt vilja jobba. Fast helst inte heltid. Jag vill inte ha den vardagen där jag lämnar K på dagis vid 7 och hämtar honom runt 17. Sedan är det bara att gå hem laga mat och sedan ska han nästan i säng... Nej tack!! Jag vill ha tid med mitt barn. Tid att leka, mysa bara prata om dagen. Sånt som vi gör idag...

Vad anser ni om detta ?? Är det bara jag eller verkar de där idealen alltid jäkligt skruvade??

Men visst jag ska väl erkänna att detta är betydligt bättre än det förra. Nu får man i alla fall vara mänsklig...

1 kommentar:

  1. Jag håller med! Jag skulle absolut inte heller vilja ha ett sånt jobb, fy farao vad tråkigt det skulle vara! Då lever jag hellre med mindre pengar, för ingenting är mer värt än få vara med sitt barn och göra roliga saker tillsammans :)

    SvaraRadera