söndag 7 mars 2010

Fingrarna värker men jag låter inte det hindra mig från att slipa Ks stol. Han har en hög stol som jag och min syster har haft när vi var små. Den är gjord av min morfar. Nu är det så att efter alla år så sitter det sjukt mycket skit fast på den och detta gör att Ks astma blir värre. Så för ett par månader sedan ställde jag ner den i källaren i väntan på att jag skulle slipa den. Och nu har jag lånat en slipmaskin av min syster och idag påbörjade jag förvandlingen av den... Och jag kan tala om att det blir en enorm skillnad. Visst jag kommer att behöva olja den efteråt men det är det helt klart värt...
Men jag kommer att få sona för det senare idag kan jag lova. Mina fingrar och händer hatar när jag håller dem på exakt samma sätt för länge. Och det hjälper ju inte att jag ska hålla in en knapp under tiden... Visst man kan låsa den men i alla fall...

Nej nu ska jag nog fortsätta en stund till men jag lägger upp före och efter bilder när jag har slipat färdigt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar